profesyonel Arama Sonucu Bloglar

Avrupa Reklam Sertifikası sınavı için yapılan online eğitimlerin Türkiye temsilcisi Reklamcılık Vakfı, ajanslardan katılacak 18 profesyonel genç arasında gerçekleştirilecek.

Otuz ülkeden 400'e yakın profesyonel, 25-30 saatlik online eğitimi tamamlayarak, aynı anda Avrupa'da ve Dubai'de yapılacak 3 saatlik yazılı sınav için hazır hale geldi. İlk sınav 19 Nisan'da gerçekleşecek. IPA (International Practioners of Advertising) tarafından yürütülen eğitimin içeriği: Advertising and Communication in Context; Understanding Clients' Business; Client, Creative and Media Briefs; Creativity and Creative Development; Understanding Media Channels and Implementing Creative Ideas olmak üzere 6 bölümden oluşuyor.


Devamı için tıklayınız ...

12 Kasım 2010 tarihinde imzalanan anlaşmayla Beko Rusya Profesyonel Basketbol Ligi'ne (PBL) 3 yıllığına sponsor oldu.

Tanıtımı 31 Ocak tarihinde Marriott Moscow Grand Oteli'nde yapılan sponsorluk anlaşması çerçevesinde PBL bünyesinde gerçekleşecek olan bütün karşılaşmalar Beko PBL Şampiyonası adıyla düzenlenecek. Anlaşma iki taraf yetkilileri tarafından bir basketbol topuna imza atılmasıyla sembolik olarak da kabul edildi.


Devamı için tıklayınız ...

Reklam profesyoneli, hem aldığı eğitim hem de uzun yılların vermiş olduğu deneyimlerle ikna gücünü kullanmaktadır. Hem tüketicilerin yapısını, toplumsal yapıları, diğer reklam ajanslarının çalışma biçimini ve mantığını, bugüne kadar yapılan reklam çalışmalarını bütün ayrıntılarıyla bilmektedir. Tüketicileri ikna etmenin yöntemlerini profesyonel olarak kullanmaktadır. Bu tip reklamcılar, bağımsız çalıştığı için de daha bağımsız düşünebilmekte ve başka etkileri üzerinde taşımamaktadırlar. Reklam ajanslarına bağlı olarak çalışanlarda, reklam verenleri kaybetmemek için, onların fikirlerini işleme üzerinde daha çok çalışmaktadırlar. Bazı değişkenlere bağlı olarak bu çalışma tarzı, bazen yapılmalıdır. Çünkü firmaların amaçları, ne istedikleri, geçmiş deneyimleri çok önemli olmaktadır. Fakat gene de reklam fikri, senaryosu reklamcılar tarafından bulunmalı ve yazılmalıdır. Ama ne yazık ki, kimi firmalar, reklam fikrini de kendisi bulmakta ve işlenmesi için reklam ajansına dayatmaktadır. Reklam ajansları da, reklam verenin işini kaybetmemek için, onların işlerini, istedikleri şekilde yapmayı uygun görmektedir. İşte reklam profesyoneli bütün bu etkilerden bağımsız olarak reklam fikrini ve senaryosunu üretmekte ve oldukça yaratıcı işler çıkarmaktadır.


Devamı için tıklayınız ...

Uzmanlaşmış reklamcıların en önemli ve en öne çıkan reklam anlayışı, önce birey olarak olması gereken, reklam etiğine sahip olması, daha sonra, reklam ajanslarının reklam etiğine sahip olması gerektiğine inanmalarıdır. Çünkü reklamcının bireysel reklam etiği, çalıştığı reklam ajansının etik anlayışını etkilemekte veya tersi olabilmektedir. Her ikisinin reklam etiğine sahip olması, toplum için yararlı reklamların ortaya çıkmasını sağlamaktadır. Profesyonel reklamcı, hem yasalara hem de toplumsal normlara uygun olarak, yaratıcı reklamın tasarlanmasını sağlamaktadır. Tüketicinin, yayınlanan mesajların, reklam olduğunu anlayabileceği, ortalama bilgi birikimine sahip her tüketicinin anlayabileceği şekilde düşünmektedir. Genel ahlaka uygun, cinselliğin istismar edilmediği, korkutucu veya batıl inançların olmadığı, tüketicilerin bazı duygularının istismar edilmediği reklamın tasarlanması için uzun yıllar boyunca eğitim almış, aynı zamanda piyasa deneyimleriyle de pek çok noktayı kendi adına aydınlatmıştır. Zaten, bütün bu bilgi ve deneyimlere sahip olmaları, onları profesyonel yapmaktadır. Profesyonel reklamcıların elinde çıkan reklam kampanyaları, toplum tarafından konuşulan, ilgiyle izlenen reklamlar olmaktadır.


Devamı için tıklayınız ...

Özellikle uzman reklamcıların elinden çıkan reklam projeleri, oldukça başarılı olmakta ve ses getirmektedir. Reklam profesyonellerinin özellikle bağımsız çalışanları, kendi kariyerlerinde ilerleyebilmek için reklam ajanslarının yaptıkları projelerden daha etkili projeler yapmaya çalışmaktadırlar. Bireysel bir reklam uzmanı olmaları, çevrelerini saran, reklam ajanslarındaki ekiplerin olmaması bunu gerektirmektedir. Profesyonel reklam projeleri, strateji olarak reklam ajanslarının izlediklerine benzer olarak yapılmaktadır. Fakat onlardan daha yaratıcı, daha etkili unsurlar içermektedir. Bu tip projeler, reklam uzmanları tarafından yapılmaktadır. Uzmanlar hem eğitim olarak reklamla ilgili bölümlerden mezun olmuş olmakta hem de uzun yıllar reklam sektöründe çalışmış olmaktadır. Reklam uzmanları, sektörel deneyimlerinde, firmaların ihtiyaçlarını, amaçlarına ulaşması için yapılması gerekenleri en ince ayrıntısına kadar öğrenmiş bulunmaktadır. Reklam veren firmaları amaçlarına ulaştırmak için, önce firmayı, markalarını, ürün ve hizmetlerini inceleyen reklam uzmanları, firmanın amaçlarına ulaşması için yapılacak stratejik planlamada zayıf kalabilecek yönlerini, eksik veya olumsuz yönlerinin düzeltilmesi, yeniden yapılandırılması için önerilerde bulunmaktadır.


Devamı için tıklayınız ...

Reklam ajanslarının dışında, kendi uzmanlıkları ve deneyimleri doğrultusunda çalışan reklam profesyonelleri, her hangi bir reklam ajansına bağlı olmadan, bireysel çalışmaktadırlar. Reklam ajanslarının vizyon ve misyonları doğrultusunda hareket etmek zorunda değillerdir. Dolayısıyla, tek başına birer reklamcı olarak çalıştıkları için, reklam ajanslarından daha verimli, daha dikkatli ve özenli iş yapmakta ve aynı reklam ajansları gibi çalışmaktadır. Onlar da bir reklam kampanyasının ihtiyaç duyduğu bütün çalışmaları yapabilmektedirler. Reklam kampanyasının uygulanması istenilen, bütün mecralara uygun tasarımların yapılmasını ve uygulanmasını sağlamaktadırlar. Bir reklam kampanyası için toplumsal analizlerin nasıl ve kimler tarafından yapılması gerektiğini, reklam tasarımlarının aşamalarını, hangi mecralara uygun tasarımların, hangi özelliklerde olması gerektiğini bilmektedirler. Reklam profesyonellerinin reklam mantığı, ajansların yaratıcılığının üzerinde ama onların da beğenebileceği performansı göstermektir. Hem firmalara reklam konusunda danışmanlık yapabilmekte hem de reklam kampanyasının bütünüyle hazırlanıp uygulanmasını sağlayabilmektedirler.


Devamı için tıklayınız ...

Günümüzde internet ortamı, gerçek yaşamda olan, ekonomik sistemlerin bütün faaliyetlerini içine çekmiştir. Firmalar, gerçek pazarda yaptıkları faaliyetlerin aynısını, internet ortamından yapmaya başlamıştır. Çünkü internet, milyonlarca kullanıcının aynı anda işlem yapmasına olanak tanımaktadır. Markalar gün geçtikçe buradaki faaliyetlerine daha fazla önem vermektedir. Aynı şekilde satış yapmakta, aynı şekilde Pazar payını büyütebilmektedir. Markalar, internet ortamındaki reklam kampanyalarına da daha fazla önem vermeye başlamış, reklam tasarımlarının çoğunu, bu alana kaydırmaya başlamıştır. İnternet ortamında yapılan her türlü faaliyetin etkileri, kısa sürede firmalara dönebilmektedir. Satış, markalaşma, rekabet ile ilgili ölçümler çok kısa bir sürede yapılabilmekte ve kesin sonuçlar vermektedir. Aynı şekilde, firmaların ihtiyaç duyduğu toplum analizlerini de günümüzde, online olarak, kısa sürede yapabilmektedirler.


Devamı için tıklayınız ...

Modern veya tam hizmet reklam ajanslarında, reklamın çeşitli alanlarının işlerini yürüten ekipler bulunmaktadır. Bir reklam kampanya sürecinin tam olarak yürütülmesini sağlayan bu birimler; en üstten aşağı doğru, ajans yöneticileri, creative direktör, art direktör veya sanat yönetmeni, reklam metin yazarı, grafik tasarım birimi, halkla ilişkiler birimi, planlama birimi, satın alma birimi, müşteri temsilcileri birimi, muhasebe ve sekreterlik olmaktadır. Bazı tam hizmet reklam ajanslarında ayrıca, piyasa analiz birimi yani PR bulunmaktadır. Bunlardan sanat yönetmenleri diğer isimleriyle art direktörler, metin yazarlarıyla birlikte çalışmaktadırlar. Bir reklam fikrinin oluşumunda, reklam metin yazarı, reklamın metinini yazan kişidir. Sanat yönetmeni ise, yazılan reklamın sanat yönünü belirleyen daha doğrusu, reklam fikrinin görsel yönüyle ilgilenen kişi olmaktadır. Reklam filminde kullanılması düşünülen, fotoğraf, resim, oyuncu, yer, malzemelerinin genel görünüşleri, duruşları, ifadeleri, yansıttıkları mesajların doğru yapılmasını sağlayan ve bu konuda fikir üreten kişilerdir. Reklam filmlerinde kullanılması gereken müziklerin seçilmesinde, uygun seslerin kullanılmasında etkin rol üstlenmektedirler. Bunların dışında, reklamın ana temasının bulunmasında da katkı sağlayabilmektedirler.


Devamı için tıklayınız ...

Normalde, piyasada faaliyet gösteren firmaların danışmanlığını, bağlı bulundukları reklam ajansları yapmaktadır. Bundan önceki makalelerimizde, reklam ajanslarının çalışma yöntemlerini, bir reklam kampanyasının süreçlerini ayrıntılarıyla anlatmıştık. Bir firmanın doğumundan, pazardaki ilk adımlarına, sonraki süreçlerine ve pazarda ilerleyişini sürdürürken, edindiği misyonuna, vizyonuna kadar ki tüm kimliğini ve yansımalarını, ulaşmak istediği hedeflere kadarki tüm süreçlerini belirleyen, yöneten, başarısını etkileyen, sürecine hız kazandıran reklam ajanslarıdır. Uzman reklam danışmanları da aynı şeyleri, bağımsız olarak yapan kişiler olmaktadır. Uzman reklam danışmanları, firmaların kurumsal kimliğini oluşturmada olması gereken özellikler hakkında bilgi vermektedir. Firma kültürünü ve içinde faaliyet gösterdiği toplum kültürünü, analiz etme bağlamında, yapılması gerekleri ve yapılanların çözümlemelerinin nasıl olması gerektiğini, bu çalışmaların içine aktif olarak girerek göstermekte ve öncülük etmektedir. Gereken reklam mecralarını, bütçe hesaplamalarını ve kullanım biçimlerini nasıl yapması gerektiği konusunda bilgi vererek, bunların uygulanmasını sağlayan kişiler olmaktadırlar.


Devamı için tıklayınız ...

Piyasada herhangi bir kuruma bağlı olmadan, tek başına bağımsız çalışan reklamcılar kastedilmektedir. Profesyonel reklamcılık açısından değerlendirdiğimizde, yıllarca reklam sektörünün içerisinde faaliyet gösteren, hemen her noktasını ayrıntılarıyla bilen, bilimsel disiplinlerin nasıl kullanılması gerektiğini, toplum analizlerini ve sonuçlarının nasıl değerlendirilmesi ve kullanılması gerektiğini bilen, aynı zamanda, tüketici eğilimlerinin istenilen noktalarda değişiminin sağlanması yönünde, nasıl çalışmaların yapılması gerektiğini bilen uzmanlardan bahsediyoruz. Bunlar; reklam metin yazarları, grafik tasarımcılar, endüstriyel tasarımcılar, animasyon ve görsel tasarım uzmanları, web tasarımcılar, interaktif tasarımcılar v.b. olmaktadırlar. Reklam veren firmalardan veya bir reklam ajansından işi almaktadırlar. Bazen reklam veren firmalar veya reklam ajansları, bir reklam filminin metinini, piyasada, kendini bu anlamda kanıtlamış uzmanlara vermektedirler. Örneğin, tek bir logo tasarımı, tek bir katalog, broşür, insert tasarımı, bir web sitesi, bir animasyon reklam filmi v.b. işleri piyasada tüzel kişiliği olmayıp, bağımsız olarak çalışan, reklam alanlarının bir bölümünde uzmanlaşmış kişilere verilmektedir. Bu tip uzmanlar genellikle ya bir yüksek öğrenim kurumlarının birinden ya da piyasa da yetişmiş olmaktadırlar. Yüksek öğrenim kurumlarından mezun olan kişilere verilen eğitimler, reklam sektörünün bütün alanlarıyla ilgili olmaktadır.


Devamı için tıklayınız ...